Istraživanjem vrtnje djeca pregledavajući enciklopedije nailaze na fotografije uragana te pijavica. Razgovarajući o tim atmosferskim vrtlozima, pogledali smo i video uragana i pijavica i djeca primjećuju zvuk. Opisuju ga, a zatim simboličkim jezikom objašnjavaju taj zvuk. Objašnjavajući jedni drugim svoje uradke djeca vrtnju povezuju i sa glazbom. Djeca temperom slikaju svoj doživljaj skladbe Bumbarov let.
Djeca uz tu skladbu odabiru tople boje, dok uz zvukove uragana i pijavica koriste hladnije boje.
Zvuk uragana i pijavice
Zvuk uragana i pijavice (osjećaj u tijelu)
Ivan K. (6 g.): „ Ovaj zvuk nije ugodan, tutnja kroz cijelo tijelo i putuje u mozak koji ti kaže ovo je opasno.“
Max Š. J. (7 g.): „ Ovako se dlake naježe kad čuješ to.“
Prilikom promatranja crteža i slika djeca se prisjećaju recepta za eksperiment uragan u boci. Pripremljene sastojke su samostalno dodavali i bilježili svoja otkrića. Tijekom eksperimenta dodavanjem ulja u vodu djeca uočavaju da se ulje ne otapa u vodi, zaključuju da je to jedna od tvari koja se ne topi, ne privlače se i da se baš kretnja uragana ne vidi dobro.
U drugom eksperimentu djeca pokušavaju vidjeti vrtnju ubacujući boju za hranu, a zatim i figurice kako bi vidjeli smjer vrtnje. Zaključuju da trebaju isprobati više vrsta deterdženta za suđe, te različite posude kako bi bolje vidjeli tu kretnju. Iskustveno znaju gdje su vidjeli takav smjer kretnje u vodi i razmjenjuju iskustva (odvod vode prilikom kupanja kad se ispušta voda, prelijevanje tekućine iz boce u bocu). Eksperimente ćemo ponoviti dodajući stvari koje su spomenuli.